80
%

van uw omzet wordt door 20%
van uw loyale klanten gerealiseerd
 

  • Loyalty Lab levert loyalty- en marketingservices

    Loyalty Lab is dé Europese specialist in database-gestuurde marketingcommunicatie voor retailketens, dealerorganisaties, inkooporganisaties, belangenverenigingen en producenten. 

    • we ontwikkelen loyaltystrategieën.
    • we bouwen en implementeren loyalty en marketing systemen.
    • we creëren alle communicatiemiddelen voor uw loyaltyprogramma.
    • we voeren loyalty en marketingactiviteiten uit via print, social, online and mobile.

    Loyalty Lab opereert in 9 landen en heeft 3 vestigingen in Europa waarvan het hoofdkantoor in Amsterdam. Om onze klanten optimaal te bedienen, werken alle 55 medewerkers samen in speciale accountteams.

    Op zoek naar een uitdagende baan?
  • De kracht van loyaliteitsprogramma's
    zit 'm in het monitoren en bijsturen

  • Loyaliteitsstrategie in 7 stappen

    • We ontsluiten en analyseren al uw consumentendata
    • We brengen de verschillende soorten klanten in kaart en schetsen customer journeys
    • Op basis daarvan stellen we een communicatiecyclus op
    • We zorgen dat de juiste consumenten, de juiste boodschap op het juiste moment krijgen
    • Ondertussen volgen en meten we het gedrag
    • We belonen klanten voor hun loyaliteit
    • We maken de resultaten inzichtelijk voor onze opdrachtgevers
  • Elke organisatie wil investeren in vaste klanten

    Maar hoe ontwikkel je een succesvol loyaliteitsprogramma om consumenten meer te laten besteden en een beter gevoel te geven over je organisatie? En hoe kun je de database zo inrichten dat je vandaaruit direct kunt gaan communiceren met klanten?

    Essentiële vragen die Loyalty Lab aan de hand van drie tools beantwoordt:

    1. Checklist

    Onze Loyalty Lab CRM-specialist neemt aan hand van een checklist de belangrijkste wensen en eisen met u door. Hierbij komen alle relevante onderwerpen op hoofdlijnen aan bod. Op basis hiervan definiëren we een business case en stellen we een plan en offerte op. 

    Voor wie: organisaties die al een goed idee hebben over de wensen en mogelijkheden om een loyaliteitsprogramma op te zetten.

    2. Workshops

    We organiseren vier workshops om in groepsverband de belangrijkste elementen in kaart te brengen van het loyaliteitsprogramma dat we gaan ontwikkelen. In de 1e workshop analyseren we uw klantdata en gaan we in op klantmodellen. Tijdens workshop 2 staat de marketing communicatie centraal. Daarna richten we ons vooral op de technische aspecten van het databeheer, opschonen en datagestuurd communiceren. Dit leidt tot gedetailleerd plan van aanpak dat in een afsluitende workshop door de Loyalty Lab CRM-specialist wordt gepresenteerd aan het management team. 

    Voor wie: organisaties die graag stap voor stap en per afdeling de mogelijkheden willen definiëren om zo te komen tot een succesvol loyaliteitsprogramma.

    3. Consultancy

    Bij uitgebreide en complexe programma’s zal de Loyalty Lab Consultant eerst onderzoek doen om meer inzicht te krijgen in de wensen, eisen en mogelijkheden. Denk hierbij aan klantonderzoek, concurrentie-analyse en datamining. De onderzoeks- en adviesfase geeft veelal nieuwe inzichten en vormt een goede basis voor de aansluitende workshops met de verschillende verantwoordelijke teams of afdelingen.

    Voor wie: organisaties die een uitgebreid en complex loyaliteitsprogramma willen opzetten waarbij we rekening houden met alle 'best practices' en belangen van stakeholders.

    Bel ons op +31 (0)20 799 5046
  • Loyalty Lab ontwikkelt uw loyalty van A tot Z

  • Strategie & Concept

    Om te beginnen brengen we alle ambities, visies, randvoorwaarden en processen in kaart. Dat doen we aan de hand van 4 kernmodellen. Op basis daarvan bepalen we de loyaltiteitsstrategie. Die werken we daarna uit in customer journeys en datamodellen om vervolgens de technische infrastructuur, contactprogramma’s en de werkprocessen in te richten.

  • Creatie

    Elke strategie en communicatiecyclus vereist een creatieve aanpak om strategieën en ideeën om te zetten in effectieve, aansprekende uitingen. Daarom heeft Loyalty Lab het creatieve bureau The Other Side of the Moon in huis gehaald. Een enthousiast en ervaren team met de expertises copy, art en design waarmee we snel creatieve en effectieve oplossingen creëren. Dat werkt wel zo praktisch!

    En de naam zegt het al: The Other Side of the Moon denkt verder dan alleen vormgeving. De geïntegreerde crossmediale campagnes van The Other Side of The Moon hebben altijd impact: alle uitingen sluiten echt aan op uw lange termijn loyaliteitsvisie. 

    Of het nu gaat om een DM-kaart, een uitgebreide informatiefolder of een digitale mailing: iedere uiting moet bijdragen aan een het vergroten van de naamsbekendheid en het verhogen van de omzet. Direct of indirect.

  • Implementatie

    Het implementeren van een loyaliteitsprogramma en de bijbehorende communicatiecyclus vergt gedegen kennis van CRM systemen en databases. Wij hebben deze kennis in huis en onze specialisten helpen u om uw database zo in te richten dat u  alle gegevens kunt koppelen, analyseren om vervolgens gericht te communiceren met uw klanten.

    Het voortdurend blijven monitoren en bijsturen is hierbij een vereiste om het programma optimaal te laten functioneren.

  • Running

    Omdat executie nu eenmaal tijd, energie en kennis vergt, verzorgt LoyaltyLab alle loyaliteitsactiviteiten van A tot Z. En ook per onderdeel. Wilt u alleen de database verrijken of liever alleen effectieve DM-campagnes opzetten. Dat kan. Loyalty Lab beschikt over dedicated teams om de campagnes uit te voeren, te volgen en te monitoren.

    Kortom Loyalty Lab begeleidt en realiseert elke gewenste stap in uw loyalty strategie.

Contact

Tel: 020-799 5046
Contactformulier

Bezoekadres

Zekeringstraat 33
1014 BV Amsterdam