Case Volvo

Volvo Dealer Database en het Klant Contact Programma

volvo

In 2006 besloot Volvo Cars Nederland samen met de Dealerorganisatie om voortaan één op één met de Volvo-klanten te gaan communiceren en zo de klantloyaliteit te vergroten. Loyalty Lab ontwikkelde een loyaliteitsprogramma voor Volvo. Hiermee kan Volvo haar klanten identificeren, het gedrag in kaart brengen en zo op het juiste moment het juiste bericht versturen aan specifieke klanten.

De vraag

Volvo wil klanten voortaan persoonlijker benaderen en zorgen dat iedereen die eens een Volvo kiest voortaan altijd een Volvo houdt.
Daarnaast wil Volvo expliciet voorkomen dat bijvoorbeeld een klant van 75 uitgenodigd wordt voor een danceparty en een trotse eigenaar van een Volvo XC90 een herinnering krijgt om z’n S40 een onderhoudsbeurt te laten geven.

Loyalty Lab oplossing

Om meer rendement uit je klanten te halen, is elk contactmoment even belangrijk om goed te benutten. Klanten komen hooguit een paar keer per jaar met hun auto bij de dealer. Op die momenten zijn de persoonlijke benadering en de service het allerbelangrijkst om van gewone klanten trouwe Volvo-rijders te maken. Loyalty Lab heeft samen met Volvo de strategie bepaald en het omvangrijke Volvo Dealer Database programma opgezet.

Het resultaat is de Volvo Dealer Database (VDDN)

Een uniek systeem waarmee iedereen bij Volvo en de Volvo dealers altijd veilig over actuele, accurate en verregaande informatie van klanten kan beschikken.

loyaleklant
  • Loyalty Lab heeft zich in de afgelopen jaren absoluut bewezen als strategisch partner binnen het Uneyeted-programma, waarbij we intensief hebben samengewerkt in het ontzorgen van onze gezamenlijke klanten door een grote diversiteit aan innovatieve data-gedreven marketingconcepten. Naast het Consumenten Loyaliteitsprogramma zijn ze een volwaardig partner voor zowel Essilor als de zelfstandige opticien op het gebied van winkel- en klantendata-analyses, prospecting en (direct) marketing campagnes.

    Gijs Maat Marketing Manager Essilor Nederland

Wellicht ook interessant

  • Sandra Christiaansen
    Sandra Christiaansen Commercieel directeur

Wil je meer informatie over deze case? Dat kan!
Via welk e-mailadres mag ik contact met je opnemen?

ja, ik ga akkoord dat je mijn gegevens bewaart en contact met mij opneemt